Küçük Denizkızı Ponyo

19:54 Gönderen dexter_fernando


Hayao Miyazaki çoğunlukla filmlerinle bana o şirin ve mutlu çocukluğumu anlatan bir yönetmendir. Bütün filmleri çok severim. Aslında ben Japon yapımı animeleri(Bizim tabirimizle animasyonları) severim. Halam sayesinde bu adamın filmleriyle tanışmış. İlk izlediğimde sıkılmıştım. Ama yaşım büyüdükçe ve bu adamı izlemeye devam ettikçe bir çok dizisini izlerdim çizgi filmlerini fakat o zamanlar hiç yönetmenlerin adlandırana bakmazdı. Adları bana saçma gelirdi. Çok Japon şiddet filmlerini izliyorum diye annem bana Japonların çocuk etlerini küçük sopalar ile yediklerini söylediklerinde korkmuştum. Fakat miyazaki’nin dizilerinin veya filmlerinin hepsi harikaydı. Özellikle yarattığı dünya yani atmosfer büyüleyici ve nefes kesiciydi. Bıraksalar sırf o atmosferi ve ustaca renk kullanımı 10 saat izlerdim.

Karakterlere yorumları ve hikâye anlatımında bir ressam gibiydi. Sanatsal tablolar çıkartır önümüze koyardı. Spirited Away (Ruhların Kaçışı) filmi En İyi Animasyon Oscar Ödülü’nü aldığında, Batı ve tüm dünya gözünü Miyazaki harikalarına 'sonunda' çevirdi. Ruhların kaçışı filmi 5 kere izlemiştim. Her izleyişim filmi daha çok sevdiriyordu. Küçük Denizkızı Ponyo, kendi ülkesi Japonya’da Kara Şövalye'nin (The Dark Knight ) vizyona girdiği zamanlarda onu tüm dünyada kırdığı rekorlara rağmen kendisinin gerisinde bıraktırdı. Öğrendiğime göre anime ödüllerini çoğunu topladı. Zaten hak ediyordu. Amerikan yapımı animasyonlara izlerken aslında en iyi animasyonlar olan Japon animelerini görmüyorduk. Bu da belli oluyor. Deniz kızı Ponyo türkiye’de istediği hasılatta ulaşamıyor. Zaten festivalde gösterilen bütün filmlerin kaderi bu olsa gerek. Animenin konusundan bahsetmek gerekirse;
Okyanusun derinliklerinde yaşayan, fakat insan olmak isteyen bir denizkızı, babasının krallığından kaçıp denizyüzeyine çıkar. Burada 5 yaşındaki Sosuke ile tanışan küçük denizkızı, onunla arkadaş olur. Sosuke ona Ponyo adını verir ve kısa sürede ikisi de birbirlerine ısınır. Ama deniz hayatının da kuralları vardır. Bir denizkızının yüzeye çıkması, okyanusun dalgalarını coşturup tisunamiye sebep olur ve ekolojik denge bozulur. Eğer Sosuke onu gerçekten seviyorsa her şey yoluna girecek, Ponyo da bir insana dönüşecek ve babası da onun yolundan çekilecektir.

Filmde müzik ve renk kullanımı harika zaten Miyazaki bütün kazandığı deneyimini ve tecrübesini bu filmde gösteriyor. Fakat yine de bir şeyler eksikti. Ama neydi bundan tam olarak emin değildim. Seslendirmede bir sorun yoktu. Grafikler harikulade idi. Okyanusun dibindeki renkli dünya harika tasvir edilmişti. Belki daha iyi mekan tasarımları ve grafik beklerdim. Fakat çoğu kişiye göre okyanustan gönderebilecek göndermelerim çoğuna başvurmamasıydı. İnsanlara ve çocuklara öğüt verebilecek en iyi filminde bu şansı elinden kaçırmış. Belki de bunu yapsaydı. Filmi daha çarpıcı olabilir. Tatlı ponyo ikle harika ve büyüleyici zamanlar geçirebileceğimiz. 2009 yılında izlediğim en iyi filmlerden biriydi. Fakat en iyisi değildi. Belki de hayranı olduğum bu yönetmenden daha iyi şeyler beklerdim. Bir de diyorum ki acaba bu film Takashi Miike’ın elinde ne hallere dönebilirdi. Başarılarının devamını diliyorum. İyi seyirler. Kesinlikle en iyi Miyazaki filmi…

12 yorum:

  1. Benay dedi ki...

    japon animelerine önyargımı yıkmamı sağlayan yönetmendir ben ponyoyu çok keyif alarak izlemiştim:)

  2. dexter_fernando dedi ki...

    izleyince insan animeleri çok seviyor. Deniz kızı ponyo harikulade.

  3. içten-chan dedi ki...

    daha izlemedim ben bu filmi çok utanıyorum :( en kısa zamanda izleyeceğim. miyazaki'de en sevdiğim şey (aslında sevdiğim şeyler saymakla bitmez de) feminist bir yönetmen olması, karakterlerini küçük kızlardan seçmesi. animelerde bir shounen egemenliği olduğu için bu miyazaki'ye ayrıcalıklı bir yer kazandırıyor.

  4. dexter_fernando dedi ki...

    Yorumun için teşekkürler. İçten sen sitemi ziyaret et ben anime incelemeye devam ederiM :)

  5. içten-chan dedi ki...

    ben de zombi inceledim XD bi bak bakalım zombi animesi nasıl oluyormuş.

  6. dexter_fernando dedi ki...

    tamam

  7. kişisel depresyon anları dedi ki...

    miyazaki yine yapacağını yaptı, son son deyip yeni animeler üretiyor. inşallah bu sonlar hep son olur ama hiç bitmez...

  8. aktifmutfak dedi ki...

    aaaa bak o kadar korku filminden sonra bunu seyrederim bak:) tam benlik:)

  9. dexter_fernando dedi ki...

    Tam senlik aytaç zaten sizin için inceledim :)

  10. aktifmutfak dedi ki...

    ayy teşekkür ederim dexter:)))) ne kadar mutlu oldum.zaten küçücüğüm baksana bana:)))

  11. dexter_fernando dedi ki...

    Küçülde cebime gir aytaç :)Daha ne kadar büyüyecen :)

  12. aktifmutfak dedi ki...

    daha çokkkk büyüyeceğim dexter abi:) resmimi görmedinmi:) 4 yaşındayım.çok zeki olduğum için yazı yazmayı biliyorum:))))

Yorum Gönder