The Amityville Horror (1979)

18:16 Gönderen dexter_fernando


70'li yıllarda bir salgın gibi yayılmaya baslayan gerilim/ korku filmlerinin arasında şansını deneyen, gercek bir olaya sırtını dayayan son derece vurucu ve etkiliyeci bir film. Çıldırış adlı çok satan kitaptan uyarlanan film ne kadar kitap kadar etkileyici olmasa da ondan sonra yapılan çoğu lanetli ev filmine ilham kaynağı olmuştur. Hatta bana göre en iyi lanetli ev filmlerinden birisidir. George ve Kathy Lutz, 3 çocuklarıyla birlikte Long Island'daki müstakil bir eve taşınırlar. Bir kaç sene önce korkunç cinayetlerin yaşanmış olduğu eve yeni sahiplerinin gelişiyle birlikte doğaüstü ve korkutucu şeyler olmaya başlar. Lutzlar dostları olan Peder Delaney'in yardımını isterler. Ama Delaney'in evde bulunduğuna inandığı kötü ruha karşı düzenlediği şeytan çıkarma ayini sonucu olaylar iyice kontrolden çıkar. Evdeki dehşeyi bitirmenin tek yolu geçmişte yaşanan olaylarla yüzleşmektir sanki...Jay Anson'ın The Amityville Horror isimli kitabı gerçekten yaşandığı iddiasını taşıyan ve medyada da geniş yer bulmuş bir olaya dayanmaktaydı. Kitaptan uyarlanan film ise eleştirmenlerce beğenilmese de gişede çok iyi iş yaptı ve kısa sürede çok geniş bir fan kitlesine sahip olmayı bildi. 2005 yapımı bir tekrar çekime de vesile oldu. Fakat tekrar çevrimi olan dehşet sokağının bunun yanında bile geçemediğini düşünüyorum. Kuşku oyunculuklarıyla göz dolduruyor. Performansları filmi daha rahatsız edici kılıyor. Ve mekana değinmek istiyorum. Mekan son derece sinir bozucu bir evde geçiyor. Dışardan canavar gibi görünen eve eşek bağlasan durmaz. Fakat olayı yaşayan aile yaşama çabasına girerken evdeki önce yaşayanların ölümlerinden habersiz olayların gelişmesini beklerler. Film son derece yavaş başlamasına rağmen film her bölümünde korku ve gerilim öğelerinin hepsini kullanıyor. Hatta film sonunda kan görmek isteyen izleyicilere istediklerini veriyor. bkz: Duvardan ve merdivenlerden akan kanlar... Evin adamı ele geçirmeye çalışması ve görüntü kalitesi sizi 60 ve 70'lere götürüyor. İstismar sineması örneği olmasa da ne varsa eskilerden var hesabı eli yüzü düzgün korkunç bir gerilim filmi örneği. Eğer bu duvarlar konuşabilseydi... Çığlıkları ölüleri diriltirdi. Çok satan romandan uyarlanan bu psikolojik gerilim, en derin ve karanlık korkularımızın kapısı açmayı başarıyor. Bu filmdede klişeler yine çok yoğun kullanılmış. Gece sahneleri çok yoğun. Yağmur, gök gürültüsü, sessizliğin ardından gelen ani ses efektleri, ruhlar, hayaletler, ölümler, kan v.s… fakat olayın mistik havası sizi içine ister istemez çekiyor.Ben kendi adıma başarılı ve izlenir buldum. Türün meraklılarına şiddetle tavsiye edebilirim. Zamanın çok kazandırmış filmini merak edenlerin kesinlikle izlemesi lazım. Biz okült tarzı filmlerden hoşlanmayız diyenlere tavsiye etmiyorum. İyi seyirler...

4 yorum:

  1. benay dedi ki...

    ben eski gerilim-korku filmlerini izlemekten ayrı bir keyif duyarım... bu filmi de izlerken aynı keyfi duymuştum, yorumuna sağlık:)

  2. dexter_fernando dedi ki...

    :) Bende

  3. Goldilock dedi ki...

    Off çok sıkı filmdi ama bu.Ben çok fazla korku filmi seyredemiyorum artık.Daha doğrusu seyrederdim de,anne olduktan sonra bir tuhaflaştım,korku vahşet hele de çocukları içeriyorsa kesinlikle seyredemiyorum.
    Film yorumlamalarınız çok güzel,az ilgilendiğim bir tür olsa da.
    Unutmadan bloxxoda da takibe alayım ben sizi:)

  4. dexter_fernando dedi ki...

    Sağ olun efedim gerçekten sağlam filmdir.

Yorum Gönder