Choke/Tıkanma

10:59 Gönderen dexter_fernando


Chuck Palahniuk'un aynı adlı romanından perdeye aktarılan bir film Choke. Kitap ülkemizde yasaklı kitaplar arasındaydı fakat daha sonra sınırlı sayıda da olsa basıldı. Palahniuk'un tarzını bilip sevenler için oldukça tatmin edici bir film fakat Palahniuk okumayıp bu filmi izlerseniz rahatsız olacaksanız! Tıkanma son zamanlarda sinemada izleyeceğiniz en keyifli ve eğlenceli filmlerden biri, oyunculukları, senaryosu ve altına çizmek istedikleri gerçekten üstünde çalışılmış bir yapım olduğu anlaşılıyor. Dövüş kulübünün yazarından bir başka başyapıt ( konu olarak ) daha. Keşke bu filmi fincher veya aronofsky çekseymiş diyorum kendi kendime. Aslına bakılırsa komedinin, dramın ve psikolojinin iç içe geçtiği bir film. Konusundan bahsetmem gerekirse
Modern aileyi ve bencil toplum düzenini yerden yere vuran filmin anti-kahramanı Victor, bir seks bağımlısı. Üstüne üstlük, annesi Ida, Alzheimer hastası. Victor, annesinin hastane masraflarını karşılamak için pahalı lokantalara gidip sonradan para sızdırmak için boğazına yemek kaçmış numarası yapıyor. Victor’un hayatı, annesi için yeni bir tedavi yöntemi öneren doktor Paige’la tanıştığında değişiyor.Filmin çizdiği çok keskin bir çizgi olmamakla birlikte gidişat ,plot bir kitap kurgusu olduğu düşünülürse oldukça iyi kurulmuş. Seks bağımlılığı, yoğunluğu kavratacak kadar verilmiş fakat irrite edecek sınır aşılmamış.Aktör iyi bir oyun çıkarmış. Belki de söylemi çok olağan dışı verilmiş bir senaryo ama anlatılmak istenen anlatılıp iç sesi duyarak seyiri noktalıyorsunuz. Kapanış şarkısının anlamına dikkat... Anlamını ben söylemeyim. O zaman izlemenin bir anlamı kalmaya bilir. Ama dipnot olarak belirtmek isterim, kitabını okumuş biri olarak puanım 9 ama siz okumadıysanız 1 puan düşürün. Bunun dışında kitabının her sayfası "vay be" dedirten cinstendi. Hatta bazı bölümleri mide bulandırıcı olarak adlandırılabilir. Film kitap kadar sert değil fakat o da kitap kadar iyi. Clup Your Hands Say Yeah grubunun Satan Said Dance şarkısının olması da ayrı bir artı puan benim için.
Sıra dışı bir film olan filmin kitabı tam olarak beyazperdeye aktarılmamış, aktarılsaydı ne kadar çok tartılışacağını düşünemiyorum. Herhalde yaş sınırlaması ve yasaklamaları olabilirdi. Imbd puanı 7.2 olan film(Puanı fena değil) anlatmak biraz zor gidip izlemeniz lazım. Toplumdaki aile yapısı, ahlaki bozulmalar ve bencilik kavramları arasında vurucu bir geziye çıkacağınız film sadece İstanbul'da gösterime girdi. Kontes gibi haksızlığa uğrayan yapımlardan biri. Zor bir film. Anlatılmak istenen bencil toplum düzeni mesajını direk elinize vermiyor. Adeta karanlıkta göz kırpıyor. Anlatım tarzı oldukça marjinal. Bu açıdan birçok kişinin beğenmemesi gayet normal. Bu yüzden de tavsiye edemiyorum:) Özellikle seks bağımlısı birinin yaşantısını görmek istemiyorsanız. Çünkü ağırlıklı olarak göreceğiniz sahneler bu yönde. Diğer taraftan dram varmış ağlatır izleyelim derseniz oda değil. Ortasında birşey. Ne gülebiliyorsunuz ne de ağlayabiliyorsunuz. Düşünüyorsunuz. Filmi izlerken zamanım genelde karakter sorgulamalarıyla geçti. Genel olrak bakıldığında izlenmesi gereken filmlerden biri dövüş kulübü kadar başarılı tabii filmin anlaşılması kolay olmadığında insanların yorumları olumsuz yönde... İyi seyirler...

5 yorum:

  1. benay dedi ki...

    benim puanım senin kadar yüksek değil ancak severek izlediğim bir filmdi.. ben de kritik yazdım ancak bir siteye verdiğim için bloguma hemen koyamıyorum:( link verdim ben de ne yapayım :))
    eline sağlık!

  2. dexter_fernando dedi ki...

    Sağ ol :)

  3. Travis dedi ki...
    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
  4. dexter_fernando dedi ki...

    Tavsiyene uyacağıma inanabilirsiniz :)

  5. Kadina Dair dedi ki...

    ben de izledim bu filmi. sonlara doğru daha iyi oldu ama başlar sıkıcıydı sanki :) çok iyi değildi yine de.

Yorum Gönder