Paranormal Activity

19:23 Gönderen dexter_fernando


Yeni evli genç bir çift, evlerinden gece vakti gelen esrarengiz seslerin kaynağını bulabilmek için yatak odalarına bir kamera alırlar. Genç kadın, evde var olması muhtemel bir paranormal varlıktan şüphelenirken, kocası da böyle bir şeyin varlığının gerçek olması halinde onu kameraya çekmeye kafayı takmış durumdadır. Kadın, kocasının bu tavrının evdeki paranormal olayları daha da tahrik edeceğinden korkuyordur…

Paranormal Activity son derece korkutucu bir film. Hani filmde hiç kan göremeyeceksiniz. Eve kurulan kamera sistemiyle bir çiftin gerçek hikayesini izleyeceksiniz. Gerçek korkunun iliklerinizi buz kestirdiğine şahit olacaksınız. Blair Cadısından sonra böyle filmler daha bir çoğaldı. Hatta Rec gibi başarılı örneklerini de gördük. Fakat bu filmde Başka bir şey var. Paranormal Activity, dediğim gibi çok kuru, çok basit. Ancak yaptığı bu çok kuru işi son derece başarılı bir şekilde yapıyor. Rahatlıkla söyleyebilirim ki Blair Cadısı’ndan sonra gelmiş geçmiş en iyi “amatör kamera çekimi” korku filmi Paranormal Activity.
Blair Cadısı gibi, seyirciyi gerçekten ordaymış gibi hissettirerek, klostrofobik bir pozisyona sokmak, Paranormal Activity’nin en büyük hedefi. Film, adeta seyirciye ‘bu olay gerçekten olabilir, korktukça negatif enerjinizle böyle olayları siz de kendi üstünüze çekebilirsiniz’ diyor. İnsan korktukça, negatif enerjisiyle bir kapılar falan açacağından korkuyor; yani kendi korkusundan korkuyor. Adeta bir sanat eseri olmuş. Çünkü insanları çok korkutuyor. Yani “korkacaksınız” diye bizi tehdit ediyor. Ben son derece rahatsız olmuştum. Benim için, Paranormal Activity, salt bu mantıkla, izleyicinin gerçeklikle arasındaki duvarları yıkıp, ona becerebildiği en somut ve yalın şekilde bilinmeyeni sergilediği için takdire şayan bir film. Bu sene en sevdiğim ilk 30 film arasına bile girmese de, bana 10 senedir (Blair Cadısı’ndan beri) yaşamadığım bir korku duygusunu yaşattığı için Paranormal Activity’e şapka çıkarıyorum.

Canım Melisa filmi kısaca “Hiç bir kör görmek istemeyen birinden daha kör, hiçbir sağır duymak istemeyen birinden daha sağır değildir.Benim bu konularda tek endişem vardır, gerçeklerin çarpıtılıp manipule edici yalnış bilgiler yüzünden güven sorunu yaratılması.Gothica filminden bir replik vereyim: “Hayaletlere inanmayabilirsin, ama onlar sana inanıyor.” diye özetlemiş. Gerçekten yaşarız ve gerçekten rüya görürüz dersek, gerçeğin düşlerden daha bir büyük gerçeklik olduğunu söylemiş oluruz. Yani gerçek yaşamın içerisinde düş görmek gerçektir, düş sırasında görülenler gerçekdışıdır. Benim söylemek istediğim ise şu an sürdürmekte olduğumuz yaşantımız yalnızca devamlı, sürekli ve bağlantılı olması mı düşsel yaşamdan daha “gerçek” olduğunu kanıtlıyor? Düşe ait olan boyutta yaşananların tek gerçeklik olduğuna inanmamamız için hiçbir sebep yok. Basit bir tabirle gerçek olarak nitelendirilen yaşamın bir düş hali olduğu. Filmi izlemezseniz çok şeyler kaybedeceksiniz…

www.Korkusitesi.com'a teşekkürler ederiz.

8 yorum:

  1. Adsız dedi ki...

    merhaba. bu filmi nereden bulup izlediğinizi öğrenebilrmyim? yazyı okuynca çok merak ettim. bend seyrtmek istyorum.

  2. dexter_fernando dedi ki...

    İnternette bir araştırma yapabilirsiniz. Bana yurt dışında izleyen bir akrabam korsan çekimi yolladı. Ama dediğim gibi upload edemiyorum. Çünkü daha türkiye'de vizyona girmedi. Büyük ihtimal aralık ayında girecektir.

  3. begüm dinçer dedi ki...

    çok korkunç bir film ya ben izledim geceleri korkmaya başladım izlemeyin bence(: gerçekte var olan bişey olduğu için insan daha fazla ürküyor.birde film gerçek gibi amatör kamerayla çekilmiş sanki film değilmiş gibi.

  4. Adsız dedi ki...

    ya abartmayın lütfen çok saçma bi film ve sırf zaman kaybı ne korkması yaa

  5. Adsız dedi ki...

    simdiden altıma sıctım amk....

  6. Adsız dedi ki...

    o abartmayın diyene sesleniym,,belliki filmi izlememiş.bunlar gerçek olaylar ve hayatmda izledğim en tüyler ürpertici film..bana kalrsa izlemeyin bn cok bğendm ama tavsiye etmiorum.psikolojiyi kesnlkle etkılıo

  7. Adsız dedi ki...

    bnce film okdr korktucu dğl ama gceleri insanı ister istemez etklio

  8. ysmn.. dedi ki...

    ürkütücü olan filmin gerçek olması we dier izlediğimi korku filmleriyle hiç alakası olmaması yapmacık bişe yok yani..gerçekten etkileyici..

Yorum Gönder