Oscar kazanırsa siteyi kapatırım

20:20 Gönderen dexter_fernando

Mahsun Kırmızıgül'ün filmi Güneşi Gördüm Oscar Aday Adayı

(24 Eylül 2009) 2010 yılı için The Academy of Motion Picture Arts and Sciences'ın 96 ülkeden Oscar Ödülleri'nde En İyi Yabancı Film seçilebilecek filmlerinin listesi için davette bulunduğunda ülkemizden 13 film belirlenmişti.

Bu liste; Gökten Üç Elma Düştü (Raşit Çelikezer), Güneşi Gördüm (Mahsun Kırmızıgül), Güz Sancısı (Tomris Giritlioğlu), Hadigari Cumhur (Harun Özakıncı), Issız Adam (Çağan Irmak), Karanlıktakiler (Çağan Irmak), Kıskanmak (Zeki Demirkubuz), Mommo Kız Kardeşim (Atalay Taşdiken), Nokta (Derviş Zaim), Pandora’nın Kutusu (Yeşim Ustaoğlu), Sonbahar (Özcan Alper), Usta (Bahadır Karataş) ve 11’e 10 Kala (Pelin Esmer) filmlerinden oluştu.

Bu filmler arasından Oscar aday adaylığına, Mahsun Kırmızıgül'ün Güneşi Gördüm filmi seçildi! İlk filmi Beyaz Melek ile gişe rekorları kıran Kırmızıgül'ün ikinci filmi Güneşi Gördüm, ülkemizde tartışmalara sebep olurken filmin Oscar Ödülleri'nde hangi aşamaya kadar yarışacağı merak konusu.

Güneşi Gördüm'ün Konusu: Mahsun Kırmızıgül’ün ikinci yönetmenlik denemesi Güneşi Gördüm, kalabalık bir ailenin filmi. Askerin emriyle köylerini boşaltan ve bir kısmı İstanbul’da şansını denerken diğerleri de umudu Norveç’e kaçmakta arayan bir aile bu.

Beş kız çocuğun ardından istediği oğla sahip olan Ramo, bir oğlu askere giderken diğeri dağa çıkmış Davut, sert mizaçlı Mamo ve onun kendini hep kız gibi hissetmiş erkek kardeşi Kadri filmin merkezinde yer alıyorlar.

Yine çok fazla öykü anlatıyor Kırmızıgül bize. Ama bu kez eklektik durmuyor öyküleri; hepsi bir çatı altında, aynı tema etrafında toplanıyor.

7 yorum:

  1. yazar dedi ki...

    Birden çok öykü olsa da filme adını veren öykü bir homoseksüeli anlattığına göre bu filmi bir homo filmi olarak kabul edebiliriz ki; homo filmleri oscara aday olsa da kazanamıyor genel itibariyle. (Bakınız: Brokeback Mountain)

  2. içten-chan dedi ki...

    ne bu hiddet bu celal?! başlığı görünce yazının içeriğinde filme sövüp sayıyorsun sanmıştım ama olumsuz bir şey dememişsin :D

    bu 13 filmi kim belirliyor ve içinden aday adayını kim seçiyor?

  3. Kaka Kuka dedi ki...

    Başlık höykürme gibi olmuş, övmüşmüşün dövmüşmüsün anlamadım .. :) Oscarı kesin kazanır, ama benim iyi uyumam lazım :)))

  4. dexter_fernando dedi ki...

    Oscar'ı kazanır mı? Oscar kazanmış bir film izledin mi sen kaka kuka :)

  5. Kaka Kuka dedi ki...
    Bu yorum yazar tarafından silindi.
  6. Kaka Kuka dedi ki...

    Kazanır abicim, ben en sağlamından bir uyku hapi alirsam kesin kazanır ama hap rüya gördüreninden olucak :) hehehehehe .. Söyledim ya yukarıda iyi uyumam lazım diye .. :)

  7. immoraltales dedi ki...

    açılım davasına verirler oscarı :)

Yorum Gönder